بزرگترین کمپانی های آمریکا در سال 2015

ایالات متحده خانه شرکت های متعدد بزرگ است که بعضی از آنها متعلق به دولت و بقیه متعلق به بخش خصوصی است. این شرکت ها بر اساس درآمد سالانه خود طبقه بندی شده اند و قابل توجه ترین این کمپانی ها آنهایی هستند که در زمینه ی نفت و گاز ، کنگلومرا ، خرده فروشی و بخش خودرو فعالیت می کنند. در ایالات مختلف این شرکت ها یافت می شود و تعداد قابل توجهی از مردم را در این مناطق استخدام کرده اند.ما در زیر بزرگترین ۱۰ کمپانی از این کمپانی ها را در سال ۲۰۱۵ برای شما معرفی می کنیم

1 > وال‌مارت

وال‌مارت، شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان می‌باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ پس از شرکت‌های رویال داچ شل و اکسان‌موبیل در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. در سال مالی ۲۰۱۳ شرکت والمارت با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد  شناخته شد.

 


2 > اکسان‌موبیل

اکسان‌موبیل، شرکت نفت و گاز آمریکایی و دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است که دفتر مرکزی آن، در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد. این کمپانی ، هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد سالانه، شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۲ این شرکت، در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰، در رتبه اول از بزرگترین کمپانی‌های جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۰۷ ذخایر نفتی اکسان‌موبیل؛ معادل ۷۲ میلیارد بشکه، برآورد شد.

 


3 > شِوْرون

شِوْرون،شرکت نفتی آمریکایی و از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی جهان است که دفتر مرکزی آن، در شهر سان رامون، کالیفرنیا قرار دارد. شرکت شورون دارای عملیات در بیش از ۱۸۰ کشور جهان است. این شرکت تقریبأ، در تمامی زمینه‌های صنایع نفت و گاز و نیز تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر، فعالیت می‌نماید و این فعالیت‌ها، شامل: اکتشاف، استخراج، پالایش، بازاریابی و حمل‌ونقل؛ نفت خام و گاز طبیعی و نیز تولید انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی همچنین؛ تولید برق می‌باشد. شورون، یکی از شش شرکت بزرگ نفتی است که در کنار شرکت‌های اکسان‌موبیل، بی‌پی، توتال، کونوکو فیلیپس و رویال داچ شل بنام سوپرمیجر، شناخته می‌شوند.

 


4 > شرکت اَپِل

شرکت اَپِل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد. همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد.

 


5 > برکشایر هاتاوی

برکشایر هاتاوی، شرکت هلدینگ و خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر اوماها، نبراسکا قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و بیمه سلامت، بیمه اتکایی و بسیاری از انواع بیمه‌های نامتعارف می‌باشد.ریشه‌های تاسیس برکشایر هاتاوی، به سال ۱۹۵۵ و ادغام شرکت‌های برکشایر و هاتاوی بازمی‌گردد. شرکت برکشایر هاتاوی مدیریت شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد، که به‌عنوان نمونه می‌توان به: گایکو، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. این شرکت همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌ها می‌باشد که مشهورترین آنها عبارتند از: ولز فارگو، کوکاکولا، گلدمن ساکس، وال‌مارت، اکسان‌موبیل، پروکتر اند گمبل، آمریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام.

 


6 > فیلیپس 66

فیلیپس 66 یک شرکت چند ملیتی است که در صنعت نفت و گاز فعالیت می کند . این شرکت 98 سال پیش در بارتلزویل، اوکلاهما تاسیس شد . دفتر مرکزی آن در حال حاضر در غرب چیس ، هوستون، تگزاس واقع شده است.

 

 7 > شرکت جنرال موتورز

جنرال موتورز یا به اختصار جِی‌ام، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در ساختمان رنسانس سنتر، در شهر دیترویت، میشیگان قرار دارد.شرکت جنرال موتورز در حال حاضر، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است.این ابرشرکت، از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۰۸ شرکت تویوتا از آن پیشی گرفت.این کمپانی در ۳۷ کشور، دارای ۳۹۶ کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین می‌باشد، که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اوپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال عرضه می‌شوند.هامر، ساترن، پونتیاک، ساب، اولدزموبیل و دوو نیز از مارک‌های پیشین متعلق به این شرکت به‌شمار می‌آیند.

 


8 > شرکت فورد موتور

شرکت فورد به خاطر تولید خودرو باکیفیت و با دوام مشهور است. همچنین این کمپانی تولید کننده وسایل نقلیه ی لوکس و تجاری است که هم به صورت محلی و هم در سطح جهان عرضه می شود.دفتر مرکزی این شرکت در دیربورن ، میشیگان واقع است.

 


9 > جنرال الکتریک

جنرال الکتریک،شرکت خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است، که ساختمان عملیاتی آن، در سکنکتدی ،نیویورک قرار داشته و دفتر مرکزی آن در فیرفیلد، کنتیکت مستقر می‌باشد.شرکت جنرال الکتریک بصورت عمده، از چهار بخش مستقل تشکیل شده است، که هر بخش توسط یک شرکت تابعه، اداره می‌شود. این شرکت‌ها، عبارتند از : جی‌ای انرژی، جی‌ای تکنولوژی، جی‌ای کپیتال و جی‌ای هلت‌کر.کمپانی جنرال الکتریک. در سال ۲۰۱۱ در فهرست فرچون ۵۰۰، رتبه ششم از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داد .رتبه‌بندی‌های دیگر، در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عبارتند از: یکی از هفت شرکت بزرگ صنعتی جهان (فورچون) رتبه پنجم از بهترین نام‌های تجاری جهان(اینتربند)، رتبه ۶۳ از شرکت‌های استفاده‌کننده از انرژی سبز (نیوزویک)، رتبه ۱۵ از شگفت‌انگیزترین شرکت‌ها (فورچون) و درنهایت، رتبه ۱۵ از تحسین بر انگیزترین شرکت‌های جهان (فست کمپانی).این شرکت هم‌اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های موتور جت در آمریکا محسوب می‌شود.

 

 

10 > والرو انرژی

والرو انرژی شرکتی چند میلیارد دلاری است که در 1 ژانویه 1980 در سن آنتونیو تگزاس ساخته شده است. این کمپانی به ساخت و بازاریابی محصولات پتروشیمی و سوخت حمل و نقل می پردازد و نیز کارش تضمین منبع تغذیه کافی است.

 

به نقل از سایت تاپ گذر 

 

 

تماس با تکسا

  • ایران - مشهد-خیابان  هنرستان -حدفاصل هنرستان 31 و33 ساختمان باما 
  • 051-31937
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدید سایت

امروز5
دیروز35
این هفته195
این ماه1131
مجموع195747

آی پی بازدیدکنندگان : 18.220.187.178
Unknown AppleWebKit Unknown Fri 26 Apr 2024 06:53
Scroll to top